Sayfalar

www.mabutuner.com

24.06.2011

SİZİN İÇİN SANAT HAYATIMA GERİ DÖNDÜM

Sanattan -'gerçek sanattan' demek istiyorum- yoksun kalmış milletimin sessiz çığlıklarla yankılanan çağrısına kulak vererek  mesaj kaygılı, eleştirel eserlerimle yeniden milletimin hizmetinde olmaya karar verdim.

Yanda KARADIR KAŞLARIN FERMAN-TASYONDUR* adlı eserimi görüyorsunuz. Her ne kadar otobiyografik bir çalışma izlenimi verse de dikkatle incelendiğinde toplumcu bir çalışma olduğu hemen anlaşılacaktır sanırım.

Çalışmamın aslında bir fotoğraf üzerindeki oynamadan ibaret olduğunu vurgulamak için ‘fermantasyon’ kelimesini çalışmamın adı içinde kullanmak ihtiyacı duydum. Bu 'değişim'in doğal olanıyla doğal olmayanının ayırt edilebilmesi/edilememesi amacıyla yapılmış bir hamledir. (Benim gibi büyük sanatçılara has yalansız, dürüst bir yaklaşım.)

Mayalanma hayatın önemli bir evresi. İnsanın mayalanarak aslında hayatın renklerinden(!), renk gibi görünen göz boyamalarından kurtulduğunu tüm çıplaklığıyla gözler önüne seriyorum. Bu çalışmamla gerçekleri bir tokat gibi halkımın yüzüne çarpıyorum. Acımasız bir sanatçı olduğumun farkındayım; ama elimde değil.

Hayat siyah ve beyaz. Hep öyleydi zaten. Biz kendimizi kandırdık, insanlar bizi kandırdı ve biz insanları kandırdık. Aldatmacalar dünyasının olmadığı bir dünya mı arıyorsunuz? İşte çalışmamda bu gerçekliği vurguluyorum. Kara kaşların hayatın gerçeğini yakalamış ve her insanda bulunabilecek bir değer olduğunun ipucunu veriyorum.

Konuyu hayatın gerçeğe en yakın aldatmacası olan aşkla bağlamak adına bir türküden esinlenerek kaleme aldığım şu dizeleri eklemeden geçemeyeceğim:

“Karadır kaşların fermantasyondur / Bu aşkın hastalığı yüksek tansiyondur.”

Sanatla kalın canlarım benim... Büyük Usta Mabu her zaman yanınızda...


*fermantasyon=mayalanma

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder