Sayfalar

www.mabutuner.com

19.08.2011

GÖRGÜ MÜ, BİLGİ Mİ?

Tütün Mamüllerinin Zararlarının Önlenmesine Dair Kanun gereği eğitim kurumlarının yalnızca kapalı alanlarında değil, açık alanlarında da, kısacası eğitim kurumları sınırları içerisinde sigara içmek yasak.

Geçen gün, yaz aylarını değerlendirebilmek için katıldığım bilgisayarlı muhasebe kursunda ibretlik bir olay yaşadım. İftar sonrası kurum öğretmenlerinden biri dershanenin kattaki bahçesinde, yemeğin üstüne, çıkardı sigarasını püfür püfür tellendirmeye başladı. Gittim, kendisini uyarmak istedim ve öğrencilerin onu örnek alarak sigara içmeye yeltendiklerini söyledim. Öğrenci olduğum için kendisini ikaz edemeyeceğimi söyledi. İstersem müdüriyete şikayet edebileceğimi hatırlatarak meydan okudu, öğretmen ya! Ben de şikayet merciinin müdüriyet olmadığını söyledim kendisine.

Akşam eve dönünce Dumansız Hava Sahası İrtibat Merkezi'ni aradım: ALO SABİM 184. Şİkayetçi ismini vermek zorunda değilmiş; ben ismimi de verdim. Nihayet dün Sağlık Bakanlığı'nın yönlendirdiği (sanırım Zabıta) ekipler dershaneye gelip durumu tespit etmişler ve dershane yönetiminin ricasına istinaden uyarıyla yetinmişler... (Bu son kısmı tam bilmiyorum, bir öğrencinin anlattığına göre...)

Bir kişinin kendini kıdeminden dolayı kanunların üstünde görmesi ilginç değil mi? "Eğitim şart." deyip duruyoruz ya, işte orada bahsedilen eğitim, ilkokul, lise, lisans değil; çünkü onlar zaten öğretim'e giriyor. Eğitimle kastedilen görgü'dür.  Bazıları ne kadar öğrenim görürlerse görsünler onların kanun anlayışı güçlünün kanuna hükmedebileceği yönündedir ve böylelerine kıdem, yetki verildiğinde kendilerinde kanunun üstünde hareket etme hakkını bulurlar. Bu bir boy gösterisidir onlar için. İhtişamları bulundukları makamlarla sınırlıdır, o makamlardan alındıkları anda bir hiçtirler. Onlar kanunların eşitlik demek olduğunu bilmeden kendilerinden alt kıdemlilere kafa tutarlar; ama ne yazık kendilerinden üst kıdemdekilerin de kanunları çiğnemesine ses çıkaramayacak kadar zavallı ve o çarkın insanıdırlar.

Kanımca, medeni bir toplum yaratmak istiyorsak düz bir öğretimden değil, içinde eğitimi de barındıran geniş çaplı bir çalışmadan bahsetmemiz gerekir. Bilgili bir görgüsüzdense, görgülü bir cahili tercih ederim.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder