16. Uluslararası Ankara Tiyatro Festivali kapsamında Bornova Belediyesi Şehir Tiyatrosu'nun sahneye koyduğu Berthold Brecht'in Arturo Ui'nin Önlenebilir Yükselişi'ni seyrettim. Tüm ekip çok çok iyiydi; özellikle Arturo Ui'yi oynayan Kağan Uluca (aşağıda) ve birkaç rolün birden üstesinden gelen Ayşegül Sünetçioğlu (aşağıda) harikaydılar. Bir belediye tiyatrosundan böyle başarılı bir oyun beklemezdim; BBŞT beni şaşırttı.
Konusundan bahsetmeyeceğim, ancak çağlar boyu insanlık gündeminin örtüşen özelliklerinin bir bütün içerisinde sergilenmesi ve bu benzerliklerin zaman zaman sınır ve tarih değiştirmesi ilginçti. Oyunun temposu Brecht'in huzur içinde yatmasını sağlamıştır sanırım. Seyircinin bir an bile kopmasına izin vermiyor 'önlenebilir' yükseliş.
Bir tek kötü yan vardı dün gece: CHP. Oyun bitti, alkış furyasıyla birlikte hem oyuncular hem biz coşmuştuk ki sahneye çiçek ve plaketle iki kişi çıktı. Önce plaketi Ui'ye verdiler, kısa bir konuşma. Ardından çiçeği kadın oyunculardan Ayşegül Sünetçoğlu'na verdiler ve gereksiz, uzun, içinde CHP'deki görevlerin ve CHP'nin sorumluluğunun(!) da seyircinin kulağına kulağına, algısına algısına geldiği bir konuşma. Alkışların temposu çoktan kesilmişti. Kimse ne olduğunu anlamadı. Sonra bu kişiler oyuncularla el ele tutuşup tekrar selama durdular. Cılız ve ne için alkışladığını anlamayan bir kalabalık haline dönmüştük bile.
CHP'nin olmadık yerlerde kendini gösterme çabası sempati yaratmaktan ziyade itici oluyor. Bulundukları yere CHP damgası vurma çabası! Bakalım ben seyirci olarak gittiğim bir tiyatro festivalinde CHP'yi alkışlamak istiyor muyum? Bakalım tiyatro festivalinde olmanın hazzını yaşayan bir oyuncu CHP' yle birlikte, el ele seyirciyi selamlamak istiyor mu?
Siyaset tiyatro sahnesinde olabilir, olmalıdır da, zira tiyatro siyaset sahnesinde fazlasıyla var; ama tiyatroya asla siyaset bulaşmamalı.
*Fotoğraflar için kaynak: Bornova Belediyesi Şehir Tiyatrosu Facebook sayfası.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder